חבר אתה שוטר

ראיון ווטסאפפ תמים לכבוד צאת 'יובל מנדלסון והמסע לפולין' הופך לידיעה חדשותית מרעישה, רוק אנד רול

עטיפת האלבום החדש https://yuvalmendelson1.bandcamp.com/album/–3
יובל מנדלסון והמסע לפולין מפרקים את הבארבי לפני פחות מחודש
סיני מיתקי הגרפיקאי המעולה שולח לי צילום מסך ואני מבין שקרה משהו אתמול בין התמונה של הפיצה לבין שאני עושה פה, קפה בבוקר מלא ציפורים מצייצות בחולון
רגע לפני ההופעה שייגי שולח לי תמונה של מה הם עושים לפני ההופעה בשדרות… פיצה משפחתית כמובן, תלמודי מצלם ושאר הלקה בקטע של הפיצה ( כלומר פחות או יותר)

2.11.2019, 15:15 – שייג: דניס דה מאניס

2.11.2019, 15:15 – דן תורן: כן חתיך

2.11.2019, 15:16 – שייג: קראתי את הראיונות בבלוג עם ג׳ו ושמוקלר וחשבתי שיהיה נחמד לעשות גם אחד עם השייג, לכבוד הדיסק שאך יצא

2.11.2019, 15:16 – דן תורן: בטח!! 💕 💕

2.11.2019, 15:16 – דן תורן: בשמחה 🤘 ♥ ♥

2.11.2019, 15:17 – שייג: יסס

2.11.2019, 15:17 – דן תורן: שלח לאבא לינק

2.11.2019, 15:17 – דן תורן: ספוטיפיי?

2.11.2019, 15:17 – שייג: ספוטי מוטי?

2.11.2019, 15:17 – דן תורן: יססס 👌

2.11.2019, 15:17 – שייג: גם בנדקמפ טוב לך?

2.11.2019, 15:17 – דן תורן: בטאח

2.11.2019ל, 15:17 – דן תורן: הכח טוב לי

2.11.2019, 15:17 – דן תורן: הכל

2.11.2019, 15:17 – שייג: שולח אבא

2.11.2019, 15:18 – שייג: הכח ר״ג

2.11.2019, 15:18 – דן תורן: רק המאיית האוטומטי נגדי חוץ מזה הכל בעד

2.11.2019, 15:18 – דן תורן: נראה מסיבה יפה אצל אמא בחצר

2.11.2019, 15:18 – דן תורן: חח

2.11.2019, 15:19 – שייג: https://yuvalmendelson.lnk.to/HamasaLepolin

2.11.2019, 15:19 – שייג: כן אחלה וייבים

2.11.2019, 15:20 – דן תורן: אתה נראה באלמנט שלך גם באינדי, שמח לראות אותך הנדריקס ישראלי

2.11.2019, 15:21 – דן תורן: עוקב אחרי האלבום שלך, אקשיב בשמחה

2.11.2019, 15:21 – דן תורן: זה ראיון בהמשכים ניקח אותה על פני השבוע בחמישי נעלה סבבה?

2.11.2019, 15:22 – שייג: כיף של קונספט

2.11.2019, 15:22 – שייג: תופס חתיכה קטנה מהחיים

2.11.2019, 15:22 – דן תורן: כן התלבש לי

2.11.2019, 15:22 – דן תורן: תודה 😉

2.11.2019, 15:22 – שייג: אבל שיהיה חושפני סטייל גבי בר חיים שבעה ימים. טוב?

2.11.2019, 15:23 – שייג: צילום גבריאל בהרליה

2.11.2019, 15:23 – שייג: תיכף אשלח תמונות מחדר המיטות

2.11.2019, 15:37 – דן תורן: יאללה

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: <המדיה לא נכללה>

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: <המדיה לא נכללה>

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: <המדיה לא נכללה>

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: <המדיה לא נכללה>

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: <המדיה לא נכללה>

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: איפי חדש לדני שלנו

2.11.2019, 15:52 – דן תורן: יוצא בנענע ב1. 1

2.11.2019, 18:39 – שייג: מברוק יא דני

2.11.2019, 18:59 – דן תורן: תודה רבה אחי היקר 😉

2.11.2019, 20:12 – דן תורן: אתה בעשן אחי?

2.11.2019, 20:12 – דן תורן: שמעתי את 'ג'ון ווין' עכשיו והתחלתי לבכות עם דמעות

2.11.2019, 20:12 – דן תורן: התגעגעתי למישהו למשהו, שברת לי את הלב

2.11.2019, 21:12 – דן תורן: משגע 'ילד של אמא' , עושה חשק הרגע להיות בהופעה

2.11.2019, 21:16 – דן תורן: זאב זאב פרה פרה הגן חיות הטוב

2.11.2019, 21:16 – דן תורן: איזה קלילות ואיזה טקסט

2.11.2019, 21:17 – שייג: תודה חבר

בינתיים בלה על הגדרות אז אכתוב כאן כשהיא תיכנע

2.11.2019, 21:17 – דן תורן: חח בלה בלה

2.11.2019, 21:17 – דן תורן: לא דחוף

2.11.2019, 21:18 – דן תורן: אני מקשיב פה מתמוגג

2.11.2019, 21:22 – דן תורן: חושב, המורה בכיתה זה קצת רפסודיה בוהמית, עובר לך בראש לעשות הצגה עם שירים אולי?

2.11.2019, 21:33 – דן תורן: יש הרבה מוות באלבום והרבה אריה דרעי וגם פחד מות ופחד להישכח וגם אופטימיות קוסמית של דפוקים על המזרון וגם אופרת רוק וגם סדרת הנערים לפני הסדרה ושלג מה עושה פה השלג? ואני כבר לא מדבר על המשפט הראשון של האלבום –
'אתה פותח את הדלת
מרים את העיתון
ובמקום שאתה גר בו
הימין כל הזמן בשלטון'

ותיכף שוב בחירות אתה בטח מאושר מלא יוסי ורטר לייף, בקיצור שייגי אני מה זה מעריץ שלך אתה… פאקינג רוצח את זה כל פעם מחדש…גאה להכין לך על האש טבעוני

2.11.2019, 23:16 – שייג: הגברים בוכים בלילה

2.11.2019, 23:17 – דן תורן: שמעתי את 'ג'ון ווין' עוד פעמיים אחרי זה ואז איתי נכנס ושאל אם אני בסדר

2.11.2019, 23:18 – שייג: ואתה בסדר?

2.11.2019, 23:18 – דן תורן: שייגי דני הולך לישון מחר קם להכין סנדוויצ'ים ליויו מוקדם

2.11.2019, 23:18 – שייג: כי אני כבר קצת יותר בסדר, עכשיו שהשיר הזה בחוץ

2.11.2019, 23:18 – דן תורן: אתה ראית אותי פעם בסדר?

2.11.2019, 23:19 – דן תורן: אתה מוזמן להמשיך לכתוב כאן מחשבות על השאלות שלי או אלו שאתה חושב שהייתי שואל

2.11.2019, 23:20 – דן תורן: אני אגיב מחר כשהמורה שוב יהיה בכיתה המסכן לא רוצה למות מורה לאזרחות

2.11.2019, 23:20 – שייג: מצוין שים אותי על מיוט ואני אמשיך פה עם עצמי

2.11.2019, 23:20 – דן תורן: יאללה 🔥 בכיף

2.11.2019, 23:24 – שייג: יש הרבה מוות באלבום ויש הרבה מוות בחיים ויש כאן לפחות ארבעה שירים שבהם אני כותב על אבא שלי או לאבא שלי שהלך למכור בייגלה לפני 6 שנים. ראית שטיסל? כשמישהו מת שם אז אומרים עליו הלך למכור בייגלה, סלנג חרדי.

2.11.2019, 23:32 – שייג: ואחרי שאבא נפטר אז מצאתי על המחשב שלו מלא תמונות של ברויגל, צייר פלמי מהמאה ה15. ופתאום גיליתי עליו משהו שלא ידעתי, שהוא היה בקטע של ההולנדי הזה, ואני יושב שעה, מסתכל בתמונות, ואחת התמונות נקראת ״ציידים בשלג״ וראיתי שם אותי ואת אבא שלי, הולכים ככה לבד, בלי לדבר, שניים בעולם, שניים לבדם.

2.11.2019, 23:40 – שייג: ואריה דרעי זה בדם, והחדשות, ורשת ב׳, והפוליטיקה, והעיתון. זה גם מה שאני עושה בבית ספר עם התלמידים, אוכל להם ת׳ראש על מה שקורה פה כי זה משגע אותי ואני מקווה שזה מדבק, שזה ישגע גם אותם. אז זה נכנס גם לשירים. כי אפשר להפריד בין החיים לשירים. זה הולך ביחד, כמו ביג מק עם גבינה.

2.11.2019, 23:47 – שייג: כן יצא לנו פרוג רוק. פעם חשבתי שזה של נרדים אבל היום אני יותר בקטע של סולואים ותפקידים ופארטים שונים בתוך השיר. בעצם באתי לתלמודי רק עם בית פזמון והוא דחף אותי להפוך את זה לאופרת רוק סטייל טומי. אז הבאתי עוד דמויות כמו המורה להיסטוריה משה והמורה לפיננסים עידית וכל מיני חיות כמו ציפורים ודובים וצבועים.

3.11.2019, 8:02 – דן תורן: אתה מותק 😘 שייגי

3.11.2019, 8:02 – דן תורן: מלמד היום?

3.11.2019, 13:30 – דן תורן: , בוא נחזור אחורה הזיפת של יום שישי האם יש כאן משהו חדש מבחינתך ככותב

3.11.2019, 13:31 – דן תורן: ספר על תהליך הכתיבה של האלבום במיוחד על העבודה עם תלמודי

3.11.2019, 13:32 – דן תורן: שאלה לא קשורה לנושא בלה שאלה עליי

3.11.2019, 13:32 – דן תורן: חוץ מזה אני לא מפרסם את הכתבה שלנו עד שאני לא מקבל את הזאב על הקו

3.11.2019, 13:36 – דן תורן: אני אשאל את זה בצורה אחרת זה באמת רק הזיפת של יום שישי? האם אתה חי לפי המוטו הזה? זה רק משהו קטן וביום ראשון זה אחרת?

3.11.2019, 13:40 – דן תורן: הקלטות רקע בין השירים של השיחות זה מהאוטובוס בפולין?

3.11.2019, 13:56 – דן תורן: עשה טובה שלח תמונה עם שפם קטן שהקוראים ישפטו בנינו

3.11.2019, 13:57 – דן תורן: עוד פעם שמעתי את ג'ון ווין וכשהפזמון התחלתי לבכות אין תרופה למחלה שלי שייגי קטן

3.11.2019, 14:03 – שייג: לומד. תואר שני. על דמות הגבר כמאהב כושל ביצירותיו של עגנון ועל הולדתה של הסיפורת ביוון העתיקה.

3.11.2019, 14:03 – שייג: אמשיך לכתוב בלילה מאיפה שהפסקנו

3.11.2019, 14:04 – דן תורן: פשששש כבוד

3.11.2019, 14:04 – דן תורן: אתה הבוס

3.11.2019, 14:05 – דן תורן: טרפיק איז א ביץ' ( חמישי אחה"צ?)

3.11.2019, 18:42 – שייג: אני ממשיך עם החיות כי יש באלבום גם עורבים וחמור ועכבר וכלב דם וגם שיר שנקרא הזאב והפרה שפה אני מתכתב עם ״המשל על הארנבת והצב״ של לואי מרשל. מכיר להקה כזאת דני? אני אוהב חיות, בעיקר בשירים, אפשר להגיד הרבה באמצעותן וגם לבן שלי קראתי זאב אבל כולם קוראים לו זוּזוּ

3.11.2019, 18:44 – שייג: הזיפת של יום שישי נכתב כשיר בלוז אמריקאי בטמפו גבוה סטייל צ׳אק ברי. ואז תלמודי הוריד את הטמפו בחצי והחליף ממז׳ור למינור. פתאום השיר קיבל אופי, הייתי אומר אפילו אופי כנעני ושמו המלא של השיר, אגב, הוא הזיפת של יום שישי (עוד בלוז כנעני)

3.11.2019, 18:50 – שייג: שמע דני, גם שאר ימות השבוע הם לא מי יודע כמה אבל ביום שישי יש איזו ציפיה למצוא איזה מרגוע, לתפוס סתלבט, וכשזה לא קורה, ועם ילדים ומשפחה זה בדרך כלל לא קורה, אז האכזבה שלך, או התסכול, יותר מוחשיים או יותר צורבים. מרגיש שזה עוד שלב בהתפתחות שלי כיוצר שכותב על עצמו ואת עצמו. הדבר המקסים הוא שככל שאני כותב יותר ספציפי, אנשים רבים יותר מזדהים עם הטקסט ומוצאים בו את עצמם. דווקא כשאתה מנסה לדבר אל הכלל אתה בסוף מדבר אל הלמפּה

3.11.2019, 18:53 – שייג: זאת דפי המדריכה שליוותה אותי ואת כיתתי במסע לפולין, ממש בקיץ האחרון. הקלטתי אותה בחשאי מדברת במיקרופון של האוטובוס. גם הספקתי להכניס לחוברת של הדיסק תמונות שלי רוקד עם פולניה בערב פולקלור בלובי של המלון או עושה קקי באושוויץ. אבל בשביל להנות מכל הטוב הזה צריך לקנות את הדיסק הפיזי, עדיף עם חולצה של הלהקה. שם לך לינק

3.11.2019, 18:54 – שייג: https://yuvalmendelson1.bandcamp.com/merch

3.11.2019, 20:14 – דן תורן: והמילים… הן מאד חשופות לא??

3.11.2019, 20:14 – דן תורן: זוזו 😍

3.11.2019, 20:15 – דן תורן: מבין אותך גב

3.11.2019, 20:16 – דן תורן: בלה? לא שאלה עלי אני מבין.. ככה זה כשהדוד לא בא לבקר הרבה זמן.

3.11.2019, 20:17 – דן תורן: אתה יודע יויו אמרה לי אתמול שלא יהיה אכפת לה להחליף לי חיתולים בגיל תשעים עד כדי כך היא פוחדת שדני שלנו ימות יום אחד כמו כולם

3.11.2019, 20:18 – דן תורן: היא מתגעגעת אליכם תזכיר לי לספר לך סיפור היסטרי מצחיק על משהו שהיא עשתה בתיכון החדש שלה

3.11.2019, 20:20 – דן תורן: ספר לי על תהליך הכתיבה של האלבום, על העבודה עם התלמוד, ועל השיר הר הגולגולת

4.11.2019, 12:23 – דן תורן: אבל אתה פקיד אפרורי מה אתה יודע

4.11.2019, 12:23 – דן תורן: עכשיו בפלורנטין 10 כח האלבום השלישי של שייגעצ הגענו למרלין מורנו

4.11.2019, 21:39 – דן תורן: נשברת באמצע הריצה?

4.11.2019, 21:39 – שייג: אין סיכוי אחי!

4.11.2019, 21:40 – שייג: תיכף כותב כאן את מגילות הקומראן

4.11.2019, 21:41 – דן תורן: 😹

4.11.2019, 21:46 – דן תורן: בטח תרצה לראות את המקטע מסרטה הראשון של ביורק כשחקנית

4.11.2019, 21:46 – דן תורן: אז הנה בבקשה https://thescene.com/watch/pitchfork/pitchfork-live-the-juniper-tree-exclusive-clip

4.11.2019, 21:47 – דן תורן: ואל תשכח ב2020 ביקיניקיל חוזרות!! https://pitchfork.com/news/bikini-kill-announce-2020-show/

4.11.2019, 23:00 – שייג: אחי, ביקיני קיל הן הדבר עצמו. גם סלייטר קיני, אם כבר מדברים. לביורק לעומת זאת, אף פעם לא היתה לי סבלנות.

4.11.2019, 23:02 – שייג: בלה פחות בקטע של דני ויותר בקטע של דנונה עם פצפוצי שוקולד. אולי תקפוץ בשבת עם יויו ונגה ונראה בוב ספוג ונשתה סודה?

4.11.2019, 23:03 – שייג: אבל דני לא ימות אף פעם. הוא יחיה לנצח כמו אורי אבנרי.

4.11.2019, 23:15 – שייג: חשופות לאללה. חשופות כמו חשופית. ובאמת התלבטתי בהתחלה אם להשאיר אותן ככה או להתחיל למחוק ולערוך אבל אני חושב שזה כמו אצל הפסיכולוג- אם יש משהו שאתה מפחד להגיד או מתבייש להגיד, אתה צריך להתחיל את הסשן בדיוק איתו. ואז משהו קורה. אמרת את הדברים וזה כבר בחוץ. ״אור השמש הוא המטהר הכי יפה״, אמר ידידנו השופט לואי ברנדייס. שירים צריכים לצאת החוצה ולפנות מקום לשירים חדשים.

4.11.2019, 23:23 – שייג: אסף תלמודי הוא חברי הטוב ושותפי ליצירה. כבר איזה ארבע שנים שאנחנו עובדים צמוד ויש לו חלק מכריע במה שאני מזהה כפריחה שלי כיוצר בשנתיים האחרונות. הוא דחף אותי לכתוב, להופיע, לחזור לגב הסוס. הגעתי עליו עם עשרה שירים, מתוכם שרדו אולי שלושה. סיפור פשוט, ג׳ון ויין. באמצע עשינו את יובל המנוול, ככה על הדרך. ואז כתבתי בתוך איזה בליץ של כמה שבועות את המורה, הזיפת, קרב מאסף.

4.11.2019, 23:27 – שייג: והדבר הכי מקסים שקרה בדרך שמצאתי את עצמי שוב בלהקה. אחרי שייגעצ לא חשבתי שזה יקרה לי. ליהקנו את אור אדרי ונדב לוזיה להקלטות ואחרי החזרה הראשונה היה לכולם ברור שהתלבש לנו פה משהו בומבה. ואז אוזןבר ומחוץ לעיר ואינדינגב וסולד אאוט בבארבי וקליפים על הגג של אמא ואני עוד פעם בלהקה: יובל מנדלסון והמסע לפולין. אגב, תשאל את חבר שלך קוואמי והוא יגיד לך שזה השם הכי בנזונה של להקה שהוא אי פעם שמע.

4.11.2019, 23:38 – דן תורן: שייג הווטסאפ בלהבות אתה לוהט

4.11.2019, 23:38 – דן תורן: דני שוב הולך לישון……………יויו בית ספר סנדוויצ'ים שבע בוקר

4.11.2019, 23:38 – דן תורן: תן בראש הטלפון נשאר בסלון על מיוט

4.11.2019, 23:42 – שייג: את הר הגולגולת כתבתי במקלט שלך בחולון בתקופה הקצרה שהוא היה גם קצת שלי. הלכנו אני ושמעון ומשה שתום העין. זה בעצם מין טייק אוף על אני וסימון ומואיז הקטן אבל רע. הכי רע שאפשר לדמיין. זה הרג אותי הסיפור הזה. שאלו אותי כל מיני למה כשרוצחים יהודים אני לא כותב שירים. וזאת שאלה אגרסיבית אבל טובה. חשבתי על זה. דווקא כיהודי אני חושב שעד שלא נכאב את הכאב של הפלסטינים, אנחנו וגם הם נמשיך לכאוב כאן ביחד לנצח. ואז יצאה ׳הנערים׳ ובהתחלה התבאסתי שלא השתמשו בשיר שלי ואחר כך עבר לי וראיתי הכל ביומיים. זאת יצירה חשובה ונוקבת ושלמה בזכות מלא דברים אבל בעיקר בזכות זה שהיא מרשה לעצמה לכאוב את כאבו של הצד השני. וזה משהו שכל כך חסר פה.

5.11.2019, 7:19 – דן תורן: יפה דיברת שייגי בוס בוקר טוב לך

5.11.2019, 17:19 – דן תורן: שוגי

5.11.2019, 17:19 – דן תורן: דני פה

5.11.2019, 17:20 – דן תורן: שלח תמונת יחצ הופעות לקדם ומה שצריך לקטגוריה אין יותר שאלות

5.11.2019, 17:20 – דן תורן: אתה חתיך מתמיד ילד

5.11.2019, 21:23 – שייג: תיכף עולים בשדרות

התמונה שתלמודי צילם את אדרי לוזיה ושייגי קצת לפני ההופעה

5.11.2019, 21:29 – דן תורן: יפים עם ג'יפים

6.11.2019, 8:52 – דן תורן: חתיך בוקר טוב

6.11.2019, 8:52 – דן תורן: שולח לי מה שצריך?

6.11.2019, 8:52 – דן תורן: 👕 + 💾?

6.11.2019, 8:53 – דן תורן: או תמונה של עטיפה פלוס של הלהקה

עד פה הבוקר אני חושב שהכל רגיל….. ואז סיני הכרפיקאי שולח לי צילום של המסך טלווזיה שלו

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5620158,00.html

והכותרת 12 'יובל מנדלסון נעצר' (ד.ת)

6.11.2019, 9:10 – דן תורן: אהה?!!!

6.11.2019, 9:11 – דן תורן: אתה צריך את דודני?

6.11.2019, 9:25 – דן תורן: טוב דיברתי עכשיו עם תלמודי ואני מבין שכולם בסדר

6.11.2019, 9:35 – דן תורן: אתה בטח כבר באמצע סבב הראינות עם כל אתרי ותכניות החדשות בארץ, אז מה שאעצור כאן ואעלה את הראיון שלנו כמו שהוא? + שיחה בטלפון עם תלמודי שסיפר לי מה קרה.

6.11.2019, 9:26 – דן תורן: אם תוכל לתת לי פה את תקציר האירועים, אני מתאר לעצמי שאתה עסוק אבל אל תשכח מי ראיין אותך קודם 😉

6.11.2019, 9:36 – דן תורן: תגובתך?

6.11.2019, 9:54 – דן תורן: טוב, אני קרוע פה… מבחינה אישית אני מבין שאתה בסדר פחות או יותר, דברתי עם שיר ועם אסף, מבחינה עיתונאית אני יודע שאמרתי לך שאני רוצה להעלות את הראיון שלנו מחר אבל נראה לי שכדאי להקדים ולצאת התחרות עם YNET וזה חח

6.11.2019, 9:55 – דן תורן: אז?

6.11.2019, 9:58 – דן תורן: זאת תחילת הראיון מבחינתי

[10:37, 6.11.2019] שייג: דני רק עוד קצת סבלנות


[10:37, 6.11.2019] שייג: אני מופצץ


[10:37, 6.11.2019] דן תורן: אני מתאר לעצמי
[10:37, 6.11.2019] דן תורן: סליחה
[10:37, 6.11.2019] דן תורן: אני מפרסם עכשיו
[10:37, 6.11.2019] דן תורן: אתה תגיב בזמנך בהמשך

פרויקט האדמה לי היא שירים הגיע לסיומו

האדמה שלי היא שירים

הפרויקט "האדמה שלי היא שירים", הגיע לסיומו. ממש לפני שנה התחלנו לעבוד עליו ועכשיו עם העלאת הסקיצות שאיתן התחלנו, לפלטפורמות הדיגיטלית, אחרי ש 50 גרסאות שונות של 50 יוצרים עלו לפני כחודש , בשני חלקים, אנחנו מודים לכולכם.כן. זהו האלבום השיתופי הראשון ההופך את כל השירים שבו ליצירות משותפות. הוא כולל 11 שירים מקוריים שהגרסה הערומה שלהם הוקלטה ברמה הגבוהה ביותר, ערוצי הקלטה ניתנו לכל גולש/מתעניין בחינם. המשתף/משתתף, הוזמנו לבחור שיר ולעבוד עליו בדרך שלהם, כל אלמנט בשיר עצמו ו/או בהקלטות הותרו לשינוי. המשתתפים באלבום הפכו לשותפים (ליצירה ולתמלוגים), כל משתתף על פי הביצוע שלו.לה

אנחנו, מודים מכל הלב לכל מי שלקח חלק ביצירה תודה מיוחדת לערן ג'גו על צילום ועריכת הסרטון הקצר שמתעד את הקלטת הסקיצות. לאביעד זיסמן על הצילום והגרפיקה של הפרויקט ולירון סאפר על העזרה במיקסים, לאורן אבידור ולאיתמר שאול על הקליפים סופ"ש נעים לכולנו

באהבה דן ג'נגו ודורון

לינק לפרויקט כולו: https://open.spotify.com/artist/726DLhslq6YEKS7dWZ3GOv?si=Dhwo6KGxSCe8YVwDZT95Aw

ראיון עם אופיר טושה גפלה

לכבוד ספרו החדש 'רשימו מארץ הכביש' שאני נהנה ממנו הנאה גדולה ( במהלך הראיון אסיים לקרוא) כפי שתוכלו לראות מיד התחלתי לשאול את השאלות לקראת סוף הספר. קראתי גם את 'עולם הסוף', 'היום שהמוזיקה מתה' ו'האורחים' ואהבתי מאד את שכולם, יצא לי להכיר קצת את טושה כמו שכולם קוראים לו על שם הצב המצויר , הוא בא להופעה שלי בזמנו ואמרתי לעצמי שאשמח לשמוע קצת על איך הוא כותב ועל מאחרוי הקלעים של הספר הנוכחי.

[13:43, 31/5/2019] דן תורן: טושה מה נשמע? אני עומד לסיים לקרוא את הספר שלך ורציתי לראיין אותך לבלוג שלי עליו ראיון וואטסאפ, בא לך?

[14:50, 31/5/2019] touche gafla: היי יקירי. בכיף.

[15:51, 31/5/2019] דן תורן: נהדר ❤ אני אשלח שאלות לכאן בקרוב 🙏

[17:35, 1/6/2019] דן תורן: טושה עוד לא גמרתי אז אל תעשה לי ספויילר  אבל תלמידה שלי כתבה אתמול שיר  שמה אילנה בוגומלני  והנה השיר:

כשאתה רחוק מעבר לים \ או בתוך הקופסא \ איך אדע אם אתה עוד קיים \ משגשג או עמוק בקריסה? \ מרחוק אתה שניהם בו זמנית \ חי ושמח וגם מסכן ורוצה למות  \ איך אדע? אולי אכנס למכונית ואסע לבקר, \ אתקרב לחלון ואציץ, \ כמו שעושה חברה אמיצה \ אבל עצם ההצצה בחריץ \ תכריע בין חייך לבין מותך \ תקבע אם תצא אליי מחייך \ או תשכב שרוע במיתתך \ אז אני אשאר רחוק \ מטפחת מחשבה חיובית כמוסה \ ואתה תעשה לי טובה \ ותישאר בתוך הקופסא

[17:37, 1/6/2019] דן תורן: תאוריית היקומים המקבילים שמלווה את רשימות מארץ הכביש, ספר לי מה בא קודם התמה הנ"ל שאנינה אותך, או הסיפור? או שזה לא עבד ככה?:)

[18:03, 1/6/2019] touche gafla: שיר מקסים. למען האמת מה שעניין אותי הוא הדואליות שבקיום – העובדה שבכל רגע נתון אנחנו מתקיימים בכמה מישורים במקביל: על ציר הזמן, במחשבה ובתודעה. הסיפור נולד כתוצאה מהרצון לחקור את הדואליות, כך שלמעשה בכל פרק מפרקי העבר למשל יש סיפור שעוסק בהיבט הזה של הקיום: הפה והשם/ השחקנית שהיא גם אדם רגיל/ הצילום שמנציח רגע מול כל הרגעים שבאופן טבעי נעלמים/ הנוצה כסמל לאקראיות מחד גיסא ולאפשרות שלנו לשאוב נחמה ממה שלכאורה לא שייך לרגע הזה מאידך גיסא וכו׳. תמיר לכוד בתוך קליפה אבל מה שנמצא עמוק בתוכו – לא מה שמחוצה לו – זה מה שעוזר לו לנסות להיחלץ מהקליפה: הרוח שמניעה את החומר. ואחת קייט בוש אלוהינו אלוהינו שבשמים ובארץ. כולנו חיים אינספור חיים בכל רגע נתון: החיים הנראים לעין והחיים הבלתי נראים. יש לי קיום מקביל באנגליה וקיום מקביל עם מערכות יחסים אחרות ואפילו קיום מקביל במשלח יד אחר. העובדה שאני סופר מאפשרת לי לדור בכפיפה אחת ובשלום עם שלל קיומיי.

[18:05, 1/6/2019] דן תורן: שמע אני יוצא להופעה ואמשיך לשאול א"כ אבל אני לא יכול להתאפק בעניין תמיר, גיבור הספר, זה קצת שם כמו אופיר, יכולת להרחיק את השם ממך אבל דווקא חרזת … כלומר סליחה על החיטוט הסיפור הוא הסיפור שלך? המוזיקה אני יודע שהיא העולם שלך, מהספרים שלך ומהשיחות שלנו, אבל הצילום ואנגליה והמשפחה?

[18:11, 1/6/2019] דן תורן: ולפני שאני יוצא.. אני חייב עוד קטנה על נושא המולטי ורס… אתה קורא תאוריות מדעיות? זה מעניין אותך? או ששוב הכל בעיני המתבונן? כי גם בספרים הקודמים שקראתי שלך יש הקשה ברורה למד"ב או פנטזיה

[18:17, 1/6/2019] touche gafla: תודה יקירי. האמת שהשם הזה בא לי באופן אינטואיטיבי כמו רוב השמות של גיבוריי. מבחינתי, וזאת לא התחכמות, יש מרחק עצום בין תמיר ואופיר. או בין דן ורן למשל. אבל אולי זה רק אני. הסיפור של תמיר הוא לא הסיפור שלי. מאז ומעולם אהבתי לכתוב על אנשים אחרים ולהיעלם בתוך הספר. אתה צודק לגבי המוזיקה ואנגליה, שיש לי אהבה עזה אליה, במיוחד בשל התרבות המפעימה שלה (נו, איפה עוד מונרכיה ופאנק חיות בשלום?) והנופים המרהיבים שלה. וכן, כמו בספר ביקרתי בדורסט. ופה ושם יש נקודות דמיון (גם אני הייתי בהופעה של קייט בוש ב2014 בלונדון. לך תדע, אולי אפילו ישבתי בשורה של תמיר ולשנינו לא היה מושג). וגם באוסטין הייתי והתרשמתי מאד מהזירה המוזיקלית שם. וגם לצלם אני אוהב אבל רק כתחביב. אבל תמיר ואני שונים מאד ואני מניח שהייתי נוהג אחרת ממנו בכל מיני נסיבות שמופיעות בספר. נקודות הדמיון המעטות בינינו הן רק עוגני אוויר שמהם אפשר לדמיין אינספור התרחשויות ובמובן מסוים כל הדברים שקורים בספר שלא קרו בחיי (90 אחוז) שלי הם היקום המקביל שלי.

[18:25, 1/6/2019] touche gafla: למען האמת אני לא קורא הרבה תיאוריות מדעיות. ומבחינתי הסוגה הספרותית שאליה אני משתייך היא ריאליזם פנימי. כל מה שקורה לנו בפנים (שזה חלק הארי של קיומנו) מעניין אותי יותר מכל דבר אחר. אני יודע שאנשים חושבים על חלק מספריי במונחים של מד״ב או פנטזיה ואני בהחלט מבין מדוע אבל אני מעדיף את הריאליזם הפנימי כי זה מאפשר לי להישאר נאמן לחוויה האנושית (והספרותית) מבלי להיכנע לתכתיבים חיצוניים ממדרים (מלשון מידור). הדבר היחיד שלא מתיישן זאת השיטה שבשיגעון, אם לצטט את שייקספיר, שאותה אני מבקש לחקור בספריי. מה שעושה כל אחד מאיתנו למי שאנחנו הוא השיטה הספציפית בשיגעון הפרטי של כל אחד מאיתנו. תיהנה בהופעה!

[18:26, 1/6/2019] דן תורן: תודה רבה טושה מלך

[18:26, 1/6/2019] touche gafla: תודה רבה דן מלך!

[10:34, 2/6/2019] דן תורן: טושה אתה בכושר? יש לי ערימת שאלות…:)

 [10:38, 2/6/2019] touche gafla: אני יוצא עכשיו לסידורים. כשאשוב אשיב (עברית שפה מצחיקה).

[16:06, 2/6/2019] touche gafla: ( טושה שלח את התשובות, כדי להקל על הקריאה של הראיון, חיברתי את התשובות לשאלות כמוקבל ד.ת)

דן – אני נקרע בין לסיים את הסיפור ( 60 עמודי מהסוף) ואז, גם להיפרד ממנו או לשאול את השאלות עכשיו ולהמשיך להיות בספר ובתוך השיחה איתך שמרתקת אותי מאד. אז אני ארשום כמה שאלות לעצמי ואחזור לקורא. ספר לי על סם ודימטרי שתי דמויות משנה מרכזיות מאד בחייו של תמיר נראה לרגעים שאולי תפקידם חשוב יותר או מרכזי יותר עבורו מאשר ענבל והילדה

טושה: סם ודמיטרי אכן חשובים מאד בחייו של תמיר. אפשר אפילו לומר שהם שני צדדים של אותו המטבע בגלל הנסיבות המיוחדות שקושרות ביניהם מטאפורית. תמיר עוין כלפי סם בתחילה בגלל מה שקרה עם אביו בילדותו אבל ככל שהזמן חולף הוא מבין את האחריות שיש לו כלפיו ולמעשה הוא מבקש לתקן דרכו את מה שלא עשה עם דמיטרי. דמיטרי לעד יהיה פצע בחייו של תמיר וסם, אם להתפייט, הוא הגלד הפוטנציאלי. מעבר לזה, כסופר וכאדם הייתי סקרן לחקור את השאלה מה עושה אדם בסיטואציה כל כך מורכבת כמו זאת שתמיר נקלע אליה. דרך אגב, דן, אני שומר על עמימות מסוימת בתשובות מחמת הספוילרים. דמיטרי וסם לא חשובים יותר מענבל ושחר אבל בנסיבות שבהן תמיר פוגש אותם יש בהילות מסוימת בניגוד לשגרת הקיום האהובה עם אשתו ובתו. חברות מול מערכת יחסים: שתי טריטוריות שונות בתכלית.

דן -אני רוצה להבין יותר את המנגנון של הראליזם הפנימי

טושה – המנגנון של הריאליזם הפנימי (שזאת הגדרה שלי לסוגת הספרים שלי) מבקש לספר סיפור, כל סיפור, ללא התנצלות או הידרשות אל קיטלוג ספרותי חיצוני כי זה לא העיקר. אנשים לעתים נרתעים מסוג הספרות שאני כותב כי הם חושבים שהיא קיצונית אולי או קצת מוטרפת, וזה מצחיק אותי כי הספרים שאני כותב עוסקים בעולם הפנימי שלנו, וזה מעצם היותו נסתר ושוקק חיים יותר מכל עולם אחר, אכן קיצוני ומוטרף. זה כמו ללכת ברחוב או לשבת בבית קפה ולהתבונן באנשים: אין לנו מושג איזה טירוף רוחש בפנים אבל בחוץ הכל נראה נורמלי למדי. וברגע שקוראים יבינו שהטירוף הפנימי הוא הדבר הכי נורמלי אז לא תהיה שום בעיה לקרוא את ספריי מבלי להידרש אל סוגיות מיותרות. לסיכום: אני כותב על המקום האמיתי ביותר, מחוזות הדמיון של הנפש, שם קשה מאד לשקר. לדידי במציאות משקרים המון אבל בדמיון קשה עד כמעט בלתי אפשרי לשקר כי זה מקום הרבה יותר חשוף לתהליכי עיבוד אל-מודעים.

דן – ואני שואל בהשתאות איך ניגשים לעבודה כל כך רחבת יריעה, העולם שאתה פורס, כאן הוא כל כך רחב ומגוון שאני לא מבין איך אתה מסוגל לעשות את זה אתה לא פוחד שלא תדע מתי לסיים? ומה אם הספר היה נגמר ב 1500 עמודים

טושה – רוב ספריי רחבי יריעה באופן כזה או אחר, אבל אתה צודק בנוגע לספר הזה. זה הספר שלי בעל היריעה הרחבה ביותר ועבדתי עליו בסבלנות רבה כי היה חשוב לי להישאר נאמן לסיפור חייו של תמיר. במובן מסוים זאת האוטוביוגרפיה הלא רשמית שלו שנועדה להציל את חייו כדי שיהיו בהם עוד פרקים בהמשך. ידעתי מתי לסיים כי ידעתי איפה הסיפור אמור להסתיים אז זאת היתה מעין אלומת אור מנחה בעבורי. ואם הספר היה נגמר. ב1500 עמודים בטח היו מחלקים אותו למספר כרכים. נראה לי אל סביר והגיוני שסיפור חיים יימשך כמה שצריך.

דן -יש לי כמה דברים לדבר איתך על קייט בוש שגם אני מאד אוהב, קודם כל, איך הייתה ההופעה שלה

טושה – ההופעה שלה היתה נהדרת אבל כמו תמיר כל כך התרגשתי שהיא עברה ביעף ואני זוכר רק חלקים ממנה, במיוחד את העובדה שנדהמתי מהעוצמה של הקול שלה, או שהאישה שישבה לידי הוציאה אותי מדעתי כי היא בכתה שלוש שעות (!) או שבגלל שהייתי כל כך לחוץ מההופעה שלא אכלתי כלום באותו היום וכשיצאתי מההופעה גוועתי ברעב ומצאתי את עצמי מסתובב ברחובות קילברן עם מגש פיצה חצילים אחרי חצות שטרפתי כאילו אין מחר.

דן – ספר לי מתי הכרת את המוזיקה שלה מה היה השיר שלה שחיבר אותך אח המוזיקה שלה

טושה – הכרתי את המוזיקה שלה בגיל 17. זה היה יום ששי סתווי בספטמבר וקראתי ביקורת על  אלבומה החדש Hounds of Love שהכותרת שלה היתה ׳מסתורית׳. הייתי חייב לשמוע את זה. רצתי לחנות, רכשתי את התקליט ומאז הכל הסטוריה. עד היום היצירה המונומנטלית ביותר שלה בעינייי היא הגל התשיעי, מחזור של שבעה שירים שהוא הצד השני של האלבום מ1985, ושגם מוזכר בהקדשה שלי בספר.

דן -אני חוזר לעניין האנושי. בקריאה אני מרגיש שבני אדם והחיים הרגילים שלהם כביכול הם מה שמעניין אותך אבל נראה כאילו אתה מסתכל כם מעבר לכך על מה מפעיל אותנו שאלות כמו האם יש חיים אחרי המוות גלגולי נשמות למה אנחנו בעלי תודעה ומה נעשה איתה כדי להציל את כדור הארץ אם בכלל מעסיקות אותך?

טושה –  בכל הכנות הכל מעסיק ומעניין אותי כשזה נוגע לבני אדם. במיוחד פרק הזמן החטוף שלנו פה ומה זה אומר לגבי החיים שלנו וההתנהגות שלנו כבני אנוש בשאלת התודעה כמנוע להצלה עסקתי בספרי הקודם ׳האורחים׳.

דן -קריאת ספר זה הכי תובעני שיש מבין האומניות הנרטיביות אתה יכול רק לקרוא וזהו איך אתה עם ריבוי המסכים וכל החרא הזה

טושה – אין ספק שהעולם משתנה ולאנשים יש פחות סבלנות לקרוא, במיוחד כשהטלוויזיה מספרת סיפורים בכל מיני דרכים מרתקות. עם זאת, לספרים ולקריאה יש מעמד ייחודי בעיניי משום שמדובר בפעולה אינטימית של התכנסות שאין לה אח ורע. ולכל מי שחושב שהטלוויזיה תופסת את מקום הקריאה אני עונה שמדובר בשני צבעי יסוד שונים שלא יכולים לתפוס זה את מקומו של האחר. אי אפשר לדמיין עולם ללא ספרים: זה כמו עולם ללא עצים, ונדמה לי שאפילו אנשים שמעולם לא קראו ספר בחייהם גם לא רוצים לחיות בעולם כזה.

דן -אתה חושב על הקוראות קוראים שלך? אתה פוגש אותם? מתייחס לתגובות?

טושה – אני אוהב את הקוראים שלי ופוגש אותם בערבי סופר, בשבוע הספר ובעוד אירועים. אני מתייחס לתגובות אבל יודע לסנן מה שצריך.

דן -על מה הספר הבא?

טושה- יש עוד הרבה זמן עד הספר הבא אבל הוא יהיה משהו אחר לחלוטין…

[11:18, 2/6/2019] דן תורן: אל תשכח לספר לי על הלהקה מאוסטין טקסס, שאתה מרבה לתאר בספר, האם היא קיימת, אם לא, תוכל לשלוח לי רפרנסים למוזיקה שלה?

[11:28, 2/6/2019] touche gafla: אין להקה כזאת. בהמשך אשלח רפרנסים. יום כזה מטריד. מלא סידורים. אעשה זאת בהמשך. תדע לך שהשאלות שלך ובכלל הקריאה הכל כך מעורבת שלך ממש מרגשות. המשך יבוא

[11:34, 2/6/2019] דן תורן: אני איתך טושה

[12:17, 2/6/2019] דן תורן: דיווח מהמשך הקריאה בקפה בארלזורוב, לזקנים משמאלי יש בעיות ראיה, לגברים הצעירים לימיני יש אפליקציה שהם מפתחים ומולי מולי הקלה גדולה!!

יש חיים אחרי המוות!! 💕 אמרתי לך שאתה אוהב את הנסתר

[12:36, 2/6/2019] touche gafla: 😂😂😂

[17:28, 2/6/2019] דן תורן: וואו טושה איזה כיף, עוד לא קראתי הולך ללמד

[17:29, 2/6/2019] touche gafla: שיהיה לך אחלה שיעור.

[17:37, 2/6/2019] דן תורן: 🧡👉רגע, עוד לא סיימנו:) אני רק עוד שאלה שתיים ואתה רפרנסים תמונה שלך ותמונה של הספר בבקשה

[22:15, 2/6/2019] דן תורן: סיימתי לקרוא!!! וואו הסוף של הספר  מקסים כמו כל הספר, והכתיבה שלך נפלאה אבל אל תדאג אני לא מגלה..

[22:57, 2/6/2019] touche gafla: תודה יקירי. שלחתי לך תמונות למייל.

[22:58, 2/6/2019] דן תורן: תודה רבה טושה 🙏 לילה טוב בלי חלומות שמתעוררים מהם במקום אחר בבקשה, יש לי משהו בבוקר

[22:59, 2/6/2019] דן תורן: אני שולח עוד שתי שאלות אחרונות למחר, תמיר רותח מזעם על נציג הדור הצעיר בספר, תומס על האדישות שלו על האגוצנטריות,  מה דעתך בסוגיית מצב דור הקקי? ( נקראים ככה בגלל האימוג'י של הקקי 💩)

-נושא המוות, תקן אותי אם אני טועה מופיע ברוב הספרים שלך והוא חלק מהותי מהספר הזה, דבר איתי עליו קצת בבקשה:)

[22:59, 2/6/2019] touche gafla: לילה טוב יקירי. אענה מחר

[22:59, 2/6/2019] דן תורן: ❤👉

[11:41, 3/6/2019] touche gafla: תשובות: ככלל יש לי בעיה עם המילה דור כי היא מתייחסת לכולם כאל מקשה אחת. מי שיקרא את הספר ודאי יבין מדוע תמיר כל כך כועס על הנער אבל לי עצמי אין בעיה עם הדור הצעיר אלא עם הדור המבוגר שלא אחת מכתיב את צעדיו מטעמים כאלה ואחרים (כסף, כסף, כסף). אני לא מקנא בבני נוער כי הם נולדו לתוך צונאמי היסטרי של מידע וזה לא פשוט להתמודד עם כל הבלגן הזה. צר לי שגם חוויות נפלאות כמו ביקורים בחנויות תקליטים נשללו מהם אבל סביר להניח שמה שאתה לא מכיר לא ממש מטריד אותך. האגוצנטריות של תומס בספר היא הקצנה של סוגיית הפה והשם: אדם יושב בחדרו מול המחשב ומפעיל את המציאות הלכה למעשה כשמבחינתו מדובר במציאות וירטואלית. זה היבט נוסף של חוויית הקיום הדואלית שבה הספר עוסק.

המוות מעסיק אותי רק משום שהוא מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים. קשה לי להתעלם ממנו. אבל יותר מהמוות מה שמעסיק אותי זה מה שפרוסט כינה ׳הפער הבלתי נתפס שבין הזיכרון והאין׳. כל אדם הוא אימפריה של רגשות, מחשבות ומעשים. לאן כל זה הולך? והאם לזמניות ולארעיות של קיומנו אין השפעה על הבחירות שלנו בחיים? בספר החדש יש לא מעט התעסקות באנשים שקל לחשוב שהם לא רוצים לחיות. זה לא מדויק בכל המקרים. רובם פשוט לא רוצים לחיות כפי שהם חיים בהווה אבל לא מוצאים את תעצומות הנפש שנדרשות כדי לחיות אחרת.

רפרנסים מוזיקליים יש לי למכביר: ג׳רמי מקראקן מזכיר לי שילוב של ג׳ון גרנט ומארק לנגן. הלהקה מזכירה לי הרכבים נפלאים כמו The Old Ceremony, The Leisure Society ואת Wilco (במיוחד האלבום שלהם Shmilco, שאמנם יש לו שם מצחיק אבל הוא אלבום רציני).

[11:58, 3/6/2019] דן תורן: תודה רבה טושה אני מודה לך על הראיון המופרט והמרתק אפרסם אותו בקרוב ❣ דן 🤓

[11:58, 3/6/2019] touche gafla: בשמחה, יקירי. שלח לי לינק לכשיתפרסם. ותודה רבה בחזרה 👋

[11:59, 3/6/2019] דן תורן: ברור 💕

[11:59, 3/6/2019] touche gafla: 👍

היומן שעשה לי את זה אי אז בתחילת שנות ה 2000

כפי שאומרת התת כותר של הבלוג הזה: אני אוהב יומנים – היומן\ בלוג שפתח לי את הראש הוא של בריאן אינו ושמו A year with swollen appendices . הבלוג הזה פעיל באופן רציף מאפריל 2003

אז הנה הזדמנות להזיג לכם אותו, זה לא זול להשיג אבל שווה למי אוהב להבין מהיכן באים הרעיונות, איך לעבוד עם יומן למה זה טוב, וגם לשמוע קצת רכילות משבוף האלף הקודם https://www.wired.com/1996/12/enos-book-traces-a-year-with-swollen-appendices/

גם לי יש יומן והוא לא עולה כסף הוא כאן, ואתה מוזמנים לקרוא בו אחורה לדוגמה משהו שכתבתי ב 2004

מכתב גלוי לשר.ת החינוך הבאים

שוב כתבתי פוסט בבלוג המתחרה של עצמי, הם לא משלמים לי אבל יש להם חלון יותר גדול לים התיכון אז אני תולה את הציורים שלי אצלם לעת עתה והנה הלינקוש למכתב

https://www.zman.co.il/7297/

ראיון עם יוסף אל דרור לכבוד הסרט הנפלא שלו בלי דם

ג'ו ואני חברים מניסן נתיב בית הספר וגם הבן אדם עליו השלום, בכל אופן הייתה לנו קבוצת כתיבת שירים בבית ספר. בין שאר הדברים שג'ו עשה הוא כתב את המילים של לבן על לבן אז כתבתי לו אתמול אחרי הקרנהת הבכורה של בלי דם בראשון בערב,

30.4.2019, 19:56 – דן תורן: ג'ו רוצה לעשות ראיון ווטסאפ לבלוג שלי על הסרט? זה קל
הנה דוגמה: http://dantorenblog.com/2019/04/10/%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%95%D7%98%D7%A1%D7%90%D7%A4-%D7%A2%D7%9D-%D7%A4%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%A8%D7%95%D7%98-%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%94%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%99/
30.4.2019, 20:08 – ג'ו: יאללה. איך זה מתבצע?
30.4.2019, 20:12 – דן תורן: אז ככה.. 😊 אני שולח לך שאלות כאן ואתה עונה כשיש לך זמן ואח"כ אני מפרסם את זה
30.4.2019, 20:22 – דן תורן: סבב 👌?
30.4.2019, 20:31 – ג'ו: לגמרי.
30.4.2019, 20:32 – דן תורן: ובכן ככה, ראיתי את בלי דם שלש פעמים וכל פעם נהנתי יותר איך אתה מסביר את זה? חח
30.4.2019, 20:33 – דן תורן: כלומר יכול להיות שזה סרט שמבקש יותר מצפיה אחת?
30.4.2019, 20:34 – דן תורן: ראיתי שאתה חתום על גם הקאסטינג בסרט, מה היה חשוב לך כשבחרת את השחקניות והשחקנים לסרט?
30.4.2019, 20:34 – ג'ו: אה, רגע, שאלה תשובה? חשבתי בזמני החופשי. אני בהרדמה. אגמור, אסמן.
30.4.2019, 20:34 – דן תורן: אין לנו דד ליין בבלוג.. 😊
30.4.2019, 20:34 – ג'ו: (:
30.4.2019, 20:35 – דן תורן: עזוב את הטלפון לך תרדים ותן להתרכז
30.4.2019, 20:35 – ג'ו: טוב. תודה.
30.4.2019, 20:35 – דן תורן: ❣🤘🏼
30.4.2019, 20:36 – דן תורן: רק בפעם השלישית שמתי לסטירה שהמורה לתאטרון נותן לתלמידה בכניסה לדירה שלה
30.4.2019, 20:57 – דן תורן: לא יכולתי שלא לחשוב על רוצה מכות, אתה לא חייב להגיב לכל אסוציאציה שעולה לי.. 😊
30.4.2019, 20:58 – דן תורן: המורה משתמש במזכירה אלקטרונית לארוך הסרט, יש עדיין להשיג? כלומר לדעתך יש להן עדיין קהל?
30.4.2019, 20:59 – דן תורן: החטיפות לסוריה שהחוקר מדבר עליהן, מאיפה הרעיון? זה מפחיד
30.4.2019, 21:01 – דן תורן: אני אוהב שרוני אומר לשכנה 'ראיתי שלט לא להפריע, אמרתי נפריע, אני מפריע?' זאת ממש בדיחה. היו עוד בדיחות מודעות בתסריט? היו כאלה שהורדת?
30.4.2019, 21:03 – דן תורן: הסצנה שבה נהג המונית מספר לגיבור שהיה מסיע את הגשש.. זה יפה ומוזר.. מה זה? געגוע למשהו? אולי לעג לגעגוע להומור ישן?
30.4.2019, 21:05 – דן תורן: כשהדילרית יושבת על המורה בחלוק רחצה ומצלמת אותו ב אייפון שלה היא אומרת לו 'אל תדאג יוצאים פה טוב' זה אתה אומר לשחקנים?
30.4.2019, 21:06 – דן תורן: לסיום יש משהו שאתה רוצה להגיד שלא שאלתי? ותן לינק להקרנות ותמונה או פוסטר של הסרט בבקשה. תודה רבה, דה דיין

לצורך הקריאה אני משייך את השאלות לתשובות,
-דן תורן: ובכן ככה, ראיתי את בלי דם שלש פעמים וכל פעם נהנתי יותר איך אתה מסביר את זה? חח
כלומר יכול להיות שזה סרט שמבקש יותר מצפיה אחת
1.5.2019, 0:03 – ג'ו: אני אענה ברצינות. זה בגלל שהסרט הוא לא אינפורמטיבי אלא מרומז. אם הוא היה אינפורמטיבי, ברגע שהיית יודע את העלילה ומה אמרו היית יודע הכל. ברגע שהסרט מפעיל אותך אסוציאטיבית, או מאפשר לך לפרש אותו בכמה דרכים, אתה רואה בו, ולמעשה בעצמך, דברים חדשים כל פעם. בקיצור, כמו שמאני, אומר בסרט: ״הכל בראש של הצופה״ .
1.5.2019, 0:04 – ג'ו: האמת, חשבנו לעשות ״צפייה שנייה חינם״, אבל אז חבר אמר לי, רגע, זה אומר שאני לא אהנה פעם ראשונה? לא בא.

-דן תורן: ראיתי שאתה חתום על גם הקאסטינג בסרט, מה היה חשוב לך כשבחרת את השחקניות והשחקנים לסרט?
1.5.2019, 0:05 – ג'ו: היה חשוב לי קודם כל ללהק בעצמי, כי הרגשתי שזה המשך של הכתיבה, כלומר, פעולה אינטימית, ולא רציתי התערבות חיצונית. מה שחיפשתי בשחקנים זה שיהיו יפים, חכמים, מעניינים, ובעיקר בעלי אוזן טובה וטכניקת משחק מפותחת. התהליך הזה דורש המון מיומנות כמו שאתה יודע.

– דן תורן: רק בפעם השלישית שמתי לסטירה שהמורה לתאטרון נותן לתלמידה בכניסה לדירה שלה
לא יכולתי שלא לחשוב על רוצה מכות, אתה לא חייב להגיב לכל אסוציאציה שעולה לי.. 😊
1.5.2019, 0:06 – ג'ו: לא שמת לב לסטירה עד הצפייה השלישית??? אני המום, דה דיין! (אולי כאן המקום להגיד למאזינים, למה אני קורא לך דה דיין. לפני איזה ששים שבעים שנה, יצאנו אני ואתה מקולנוע רב חן, נדמה לי, שם ראינו את הסרט ״צומת מילר״. היתה שם דמות שקוראים לה The Dane‪. ‬
ותוך כדי שחצינו את שרידי כיכר דיזנגוף, החלטתי שהשם הזה הולם אותך בגלל דמיונו לשם שלך ומאז אתה דה דיין)
1.5.2019, 0:08 – ג'ו: כן, זו סטירה שהגיע באיחור של שלושים שנה. (:
אבל לא, זו לא אותה סיטואציה כמו בשיר

– דן תורן: המורה משתמש במזכירה אלקטרונית לארוך הסרט, יש עדיין להשיג? כלומר לדעתך יש להן עדיין קהל?
1.5.2019, 0:09 – ג'ו: היום זה תא קולי אני חושב, אם בכלל. אספר לך אנקדוטה. אבי ז״ל היה רופא וקנה מזכירה אלקטרונית עוד בתחילת שנות השבעים, כי חשב שזה ייתן תחושה של שירות יותר טוב לחולים, שיוכלו להשאיר הודעה בכל שעה. מכיוון שהמכשיר עוד לא היה מוכר בארץ, פציינטים היו מתקשרים ולא מבינים למה הקסטה לא עונה להם, והיו מתחילים לקלל את הדוקטור, שרצה רק טוב. בתור ילדים זה היה שעשוע שלנו להקשיב להיסטריה המוקלטת.

– דן תורן: החטיפות לסוריה שהחוקר מדבר עליהן, מאיפה הרעיון? זה מפחיד
1.5.2019, 0:09 – ג'ו: אני חושב שזה בא מההיקסמות מהקונספט של ״הצד האחר״, גם של הנפש וגם של הגבול, שהם היינו הך במובן מטאפורי אולי.

– דן תורן: אני אוהב שרוני אומר לשכנה 'ראיתי שלט לא להפריע, אמרתי נפריע, אני מפריע?' זאת ממש בדיחה. היו עוד בדיחות מודעות בתסריט? היו כאלה שהורדת?
1.5.2019, 0:10 – ג'ו: כן זו בדיחה מודעת, אבל רק כי הדמות, רוני, רוצה להקסים את השכנה וההומור משמש לו למטרה הזו. אני מנסה להיזכר אם היו בדיחות שירדו… אולי אזכר אחר-כך.

-דן תורן: הסצנה שבה נהג המונית מספר לגיבור שהיה מסיע את הגשש.. זה יפה ומוזר.. מה זה? געגוע למשהו? אולי לעג לגעגוע להומור ישן?
1.5.2019, 0:11 – ג'ו: אני חושב שזה געגוע שלו לתקופה ההיא במובן הישראלי, וגם שלהיותו נהג היתה אז אולי משמעות מעבר לבנאליות של היומיום. להסיע את הגשש זה להוביל מטען חד פעמי ויקר ערך.

– דן תורן: לסיום יש משהו שאתה רוצה להגיד שלא שאלתי? ותן לינק להקרנות ותמונה או פוסטר של הסרט בבקשה. תודה רבה, דה דיין
1.5.2019, 0:15 – ג'ו:

בלי דם הפוסטר


1.5.2019, 0:19 – ג'ו: איך אני מביא לינק מהפייסבוק לפה?

1.5.2019, 0:20 – דן תורן: אני אדאג לזה
1.5.2019, 0:21 – דן תורן: https://m.facebook.com/blidammovie/

1.5.2019, 0:21 – ג'ו: יופי כן. יש שם טריילר, סרטונים ולינקים לכרטיסים
1.5.2019, 0:20 – דן תורן: איזה יופי של תשובות ג'ו, תודה רבה ! 💕 שמע אני לא עורך את הראיון אז אם הכל מקובל עליך אני מוריד את זה לדפוס כמו שהיו אומרים פעם.

1.5.2019, 0:21 – ג'ו: תודה דיין
1.5.2019, 0:22 – דן תורן: מעולה תודה רבה 🙏
1.5.2019, 0:22 – ג'ו: יכול להדפיס
1.5.2019, 0:22 – דן תורן: 🤘🏼💓
1.5.2019, 0:22 – ג'ו: לילה טוב. איזה כיף שראית שלוש פעמים.

ראיון עם דניאלה ספקטור נו פילטר על 'בהתחלה'

השיר 'בהתחלה' של דניאלה ספקטור עשה לי את זה ביג טיים כמו שאומרים אני כל הזמן רוצה לחזור לשמוע אותו והוא עורר אצלי כמה שאלות ואמרתי לעצמי שאני מנגן עם ג'נגו הקינג והבסיסט שלה ושאלתי אותו אם היא תסכים להתראיין לבלוג שלי על השיר והיא הסכימה אז הנה הראיון שנערך בווטסאפ בימים האחרונים אנפילטרד אנבריג'ד אנסנסורד

הנה השיר https://www.youtube.com/watch?v=-A2et4xwfHI המילים בקרדיטים

[19:21, 23/3/2019] דן תורן: דני אם מותר לקרוא לך בשם של בחורה שאני מכיר רק מהחלומות שלי, שמח שהסכמת להתראיין לבלוג שלי חח אז אני רוצה לשאול כמה שאלות על הטקסט של בהתחלה

שלי, שמח שהסכמת להתראיין לבלוג שלי חח אז אני רוצה לשאול כמה שאלות על הטקסט של בהתחלה

[19:21, 23/3/2019] דן תורן: אפשר כאן?

תעני כשיהיה לך זמן וחשק.. לא בוער

 [21:20, 23/3/2019] דניאלה ספקטור: הי הי, בכיף גדול(:

שלח

אוכל רק מחר להתפנות לזה

אז בטח אחזיר לך מחר או מחרתיים

 [21:21, 23/3/2019] דניאלה ספקטור: כיף שאתה כותב על השיר, תודה!

[21:21, 23/3/2019] דן תורן: כן השיר נשאר איתי הרבה זמן

[21:21, 23/3/2019] דן תורן: זה קורה לי בזמן האחרון עם שירים… מחול.. 😊

[21:21, 23/3/2019] דן תורן: פיבי בריג'רז

[21:21, 23/3/2019] דן תורן: קורט וייל

[21:22, 23/3/2019] דן תורן: קונן אוברסט

[21:22, 23/3/2019] דן תורן: ואת..

[21:22, 23/3/2019] דניאלה ספקטור: מחמאה גדולה 🙌

[21:22, 23/3/2019] דן תורן: 🎯❤

[21:22, 23/3/2019] דן תורן: תכף אנסח

[21:22, 23/3/2019] דן תורן: אני מקליט כמה סקיצות למחר

[22:01, 23/3/2019] דן תורן: ובכן דני

הבית הראשון הוא תיאור ויזיאולי ברור ויפה של זוג בלידה

מנקודת מבטה של הדוברת

מאוחר בערב בחדר יולדות

על הרצפה בחושך בין המכונות

אתה אחזת בי ניסיתי להרפות

ולא עזבת גם בתוך הצעקות

האם הבית הזה נכתב ראשון?

למה אני שואל…..כי הבית הבא

כבר הרבה פחות ברור

אני יודעת שבסוף זה ייגמר

הבוקר יחזור השער ייסגר

אבל עכשיו אני בתוך המעגל

אתה הולך איתי אבל אני לבד

הוא נראה המשך של הסיפור של חדר  החידה

אבל זה הרבה יותר מעורפל ומעלה כמה שאלות

למשל

מה יגמר? הכאבים? האהבה? החיים?

איזה שער ייסגר?

אם זה דימוי אז מה הוא מסתיר?

והשאלה העיקרית- איך החלטת לעבור מהקונקרטי למופשט ולמה?

המבנה של השיר נהדר לקח לי זמן להבין שיש כאן רק שני בתים

ופזמון סטייל גוספל שהולך ומתגבר

תדבר אליי, אל תניח לי לשקוע

יש אחיזה, יש אדם ויש כאן יד

היית שם כשאיבדתי את הכוח

בהתחלה, אני ראיתי את הסוף

שוב איזה סוף היא ראתה בהתחלה?

זה מסתורי ומסקרן וזה מעלה שאלות

הפזמון מרגש טילים גם אם אני לא מבין את המשפט על הסוף

תודה על השיר

למחרת

[22:33, 23/3/2019] דניאלה ספקטור: קיבלתי! ערב טוב

[22:33, 23/3/2019] דן תורן: 🤘💜

[22:57, 26/3/2019] דניאלה ספקטור: האם הבית הזה נכתב ראשון?

כן, השיר נכתב כמו שהוא מושר, מההתחלה לסוף (:

מה יגמר? הכאבים? האהבה? החיים?

השיר קורה בחדר לידה, ההתמודדות היא עם כאב וחושך גדול,

אני יודעת שזה זמני, אבל כשאתה בתוך חווייה גדולה ומטלטלת,

הידיעה שהיא תחלוף ושהבוקר יפציע, מרגישה רחוקה וחסרת משמעות.

בהתקרבות ללידה או למוות, נפתח שער, הצצה למשהו שהוא מעבר לסדר הרגיל של הדברים.

מעבר לכוחותינו, או לשליטתנו. אנחנו חוזרים למימדים האמיתיים שלנו בטבע.

השער הזה הוא זכות והזדמנות להציץ דרכו. בחיי היום יום הוא נשאר רחוק מאיתנו, סגור,

אנחנו שוכחים.

והשאלה העיקרית- איך החלטת לעבור מהקונקרטי למופשט ולמה?

באופן אינטואיטיבי. לא מתוך החלטה.

בשירים ובחיים אני נעה בין הקונקרטי למופשט במחשבה כל הזמן,

הדברים הם גם הם עצמם, קונקרטיים, אבל הם גם דימוי למשהו אחר, כל הזמן.

שוב איזה סוף היא ראתה בהתחלה?

אני מדברת על החיבור בין ההתחלה של החיים לסופם.

יש שם חוקיות דומה, אותו השער ואותה התמסרות לכוח גדול מאיתנו.

תודה על השאלות הטובות!

כיף

[23:12, 26/3/2019] דן תורן: יססס 👌 כבוד ותודה

[23:13, 26/3/2019] דן תורן: משינה בארבי שרים b sides יצאתי לעשן.. 😊

איך נולד פרויקט האדמה שלי היא שירים

עיצוב: אביעד זיסמן

אפשר להתחיל ככה,
כשהייתי ילד קטן לפני גיל עשר אני חושב, ברחוב גורדון 79, בקומת קרקע מתחתנו (אנחנו גרנו בשלישית) גרה אישה שנראתה לי אז מאד זקנה אבל יתכן שהייתה בגיל שלי עכשיו (58) שאירחה בביתה כל שבוע רבעיה של אנשים בערך בני גילה ואולי טיפה יותר מבוגרים שניגנו מוסיקה קאמרית, אולי באופן תחביבי ואולי הם עשו חזרות להופעות, , אין לי דרך לברר. בכל אופן הייתי מעביר שם שעה שעתיים אחה"צ מידי פעם, מקשיב לצ'לו ,שתי ויולות וכינור את או יותר סביר שני כינורות ויולה וצלו, ואהבתי את המוזיקה אבל לגם את השיחות בין קטעי הנגינה, על דברים של מבוגרים. זה היה מסקרן. ככה גם הרגשתי כשהייתי יושב בחושך בתאטרון חיפה בקיץ מקשיב ורואה שעות של חזרות, אבא שלי שיחק בתאטרון חיפה הרבה מאד שנים…
אבל אולי גם אפשר להתחיל את הסיפור על ששת הכלבים של דנה ועמיר בכפר בגליל המערבי…

בסוכות לפני שנה חברים שלי דנה ועמיר נסעו לאיטליה עם הילדים לעשרה ימים ואני באתי לשמור על הבית על החיות ולטפל בצמחיה וגם לקבל עשרה ימים של שקט ולחשוב ולכתוב. מדובר בהרבה חיות והרבה צמחיה, מאין חווה קטנה. באתי ללא ניסיון מוקדם אבל דנה הסבירה לי הכל טוב טוב שבוע לפני כשבאתי לסיור, וציידה אותי ברשימות ופתקים ורשת של חברות וחברים מהכפר למקרה שאסתבך.
ביום השני, אחרי שהאכלתי את החמורים ראיתי את ששת הכלבים, עומדים שוב לידי וחצי מתחילים ללכת במעלה ההר, ממש מסמנים לי עם הראש להמשיך לכיוון ההוא. אז קלטתי את הרמז והלכתי איתם לטיול הזה. במעלה ההר הם חתכו שמאלה ונכנסו לבית הקברות הקטן שהסתתר בין העצים. אפשר להגיד שכמעט שכחתי שיש שם אחד כזה וכמעט שכחתי שחבר נעורי האהוב דני קבור שם. נכנסתי לאזור הקברים המועטים חיפשתי קצת מצאתי את הקבר שלו, התיישבתי עליו, עצמתי עיניים ועפתי לתוך הזיכרונות שלנו יחד ולאיך שהוא צייר נפלא, התחלתי לבכות בכי פתוח ומשחרר. והבטחתי לו שאצייר לו ציור למרות שאני ממש לא יודע לצייר, ולמחרת כשהכלבים סימנו לי עם הראש אחרי החמורים לעלות כבר לא היססתי עליתי ושמתי את הציור של הפנים הזורחות שלו שציירתי בצבעים שמצאתי בחדר הילדים בבית.
אני תמיד כותב שירים גם כשקשה לי וגם כשקל. ואם אין לי שירים כי אני מוצף מידי רגשית אני כותב מאין כתיבת רצץ יומנית כזו. בימים האלה בסוכות בגליל לבד כתבתי קטעי יומן וגם שני שירים והלחנתי אותם. אחד מהם הוא 'האדמה שלי היא שירים'. כשהדגש כמובן על שירים. השיר מספר על הימים האלה בכפר ובפזמון אני אומר שבסוף אני חוזר ( הביתה , לעצמי לחיי העיר ) ואני אומר שתמיד זה מסתדר ומתחבר כי אני מאמין בתפילות בתוך השירים, זה עושה טוב לאורך זמן.

אפשר גם להתחיל ככה,
מישהו ברכב כל שהוא העיף את יניב חבר שלי, סאנודמן מעולה שעובד בדנים האחרונות בעיקר בעולם הפרסומות מהאופנוע. הידיים שלו נפגעו והוא נאלץ להית בבית כמה חודשים . בזמן הזה ביקרתי אותו כמה פעמים, והוא אמר שישמח לבוא אלי לסטודיו לחולון עם המחשב הנייד והכרטיס קול להקליט אותי אם מתאים לי. וכך יצא שהקלטנו כמה שירים ביניהם את מה זה משנה ואת האדמה שלי היא שירים על קליק, בצורה טובה. שלחתי לדורון פלסקוב לשמוע כי זכרתי שעשינו יחד עבודה מצוינת ב'למה באת', אחד משני השירים החדשים שהקלטנו לאוסף שלי 'לא ארזתי לבד' . דורון הציע שאבוא להקליט אצלו באולפני אלסקה מיוזיק את מה זה משנה הוא האט את הטמפו המקורי שלי כמעט בחצי צרף את שופתו בן שופן ולקח את ההפקה למקום אחר לגמרי ממה שאני הרגשתי כלפי השיר באופן אינסטינקטיבי.
במקביל ג'נגו ואני המשכנו את מה שהתחלנו לעשות בקיץ 2017 במופע לכבוד 20 שנה לזבובים, וזה לכתוב שירים יחד. אני שולח לו טקסטים הוא מלחין וממשיכים משם לשנות את הטקסט בהתאם ללחן שנוצר. ואז בגלל שאני מחפש דרכים להקליט שירים ובגלל שאני תמיד חושב שמוזיקה זה אנשים, באחד הסשנים אצל דורון השמעתי לו את הסקיצות של ג'נגו , העליתי את הרעיון שנקליט כמה שירים בגרסה ערומה, וניתן אותם בחינם לכל מי שירצה ל עבוד עליהם, דורון נדלק יצאנו לדרך של מה שהפך לאלבום השיתופי הראשון.
אני רוצה לתת כאן קרדיט לאח שלי עופר קורן שלפני ארבע חמש שנים רצה לעשות פרויקט דומה עם הלהקה שלו The Dead Cowboys , עופר סיפר לי על זה אז והרעיון נשכח אצלו וכנראה באופן לא מודע נטמע אצלי, אז אני מרגיש שהוא מאבות הפרויקט. ג'נגו דורון ואני הבאנו את ערן ג'גו ( צלם במאי עורך וידאו) לתעד את הסשנים הראשונים, וכשמסתכלים על מה שדיברנו בהתחלה אפשר להרגיש שלא ידענו בדיוק לאן אנחנו הולכים עם זה. למעשה המצאנו את השביל תוך כדי הליכה. אנחנו עדיין נמצאים בדרך עם 25 ביצועים שונים לחלק מ11 השירים שהקלטנו. זה מרגש ויפה לראות ולשמוע את מה שקורה, עם הביצועים בסגנונות השונים, מטראפ והיפ הופ, פופ , רוק וסול, זה חדש לכולם וגם לנו ואנחנו מרוגשים מזה מאד.
תודה לכל מי שלוקחים ולוקחות חלק בזה. יש עוד חודש וחצי לאיסוף החומרים אז מי שרוצה מוזמנ.ת להיכנס לערוצים ששיתפנו לאחד מהשירים ( מומלץ לדעתי לאלו שפחות זכו לביצועים- ילד רגיל, מה זה משנה וחוף גורדון) ולהקליט גרסה ולשלוח לנו תודה לכולם שאתם חולמים והולכים איתנו למקום חדש ולא נודע.
באהבה
דן

האדמה שלי היא שירים ההכרזה

השירים, המילים והערוצים של הפרויקט

ראיון עם יותם בן חורין באמצע הטור חוף המערבי

יצאתי עם יותם לטור של שבועיים מלס וגאס עד פורטלנד וחזרה , 11 הופעות ורק אחת מהן לקהל ישראלי(הערב באפלו אלטו) בהופעות לקהל האמריקאי אני פותח לו בחמישה שירים ו מצטרף אליו לחמישה בסוף ההופעה, זאת חוויה שאני עוד לא מעכל, חלום של שנים שפוגש מציאות אלטרנטיבית של אנשים כמונו חולי מוזיקה שבאים להפועות ומפרגנים ומחבקים ומתרגשים
אנשים נהדרים בכל מקום . ישנים מעט נוהגים הרבה צוחקים מלא ,אני עוד לא בטוח שאני מקיף את גוגל החוויה הזאת. אז בסיאטל אתמול ישבנו במטבח של הבחורה ששמרנו לה על החתול ליומיים לדבר
ראיון עם יותם

לפעמים לפני החג

לפעמים לפני החג

כל נקודות הזמן נאספות לאחד

הבוקר ההוא שחתכנו לים

שרנו קרוסבי סטילס נש ובעיקר יאנג

 

הגענו למכולת בציר הצפוני

מתחת לאוררה בוראליס וקנינו

מיץ תפוזים ששכב ליד טבעי

אפשר היה לחתוך את המתח בינינו

 

בסכין נושקת סכין

עשן כחול מיתמר במטבח

תרמיז

תרמיזי בננה מכוכב מרוחק

 

ואז בקולנוע תכלת

לשמוע שוב שאין לבחור כמוני

מה לחפש בקהלת

פרסומת לסכין של מאיר אדוני

 

עוד  פעם במורד בן יהודה מול שצ'ופק

מישהו כתב העבודה משחררת

מתי למדנו להגיד על מה שלא הולך פאק

אוף את אומרת מתי כבר יתחיל הסרט

באבא או'רייאלי במאה ה21

אי שם בשלהי שנות השישים אחרי שאופרת הרוק טומי הצליחה פיט טאוסנט  התחיל פרויקט צד ללהקת ה Who , ותחת השם Lifehouse  , הוא חשב להוציא עוד אופרת רוק.

השיר Baba O'riley היה אמור לשיר בתחילת המחזה . אמור היה לשיר אותו חוואי לאשתו ושני ילדיו לפני שהם יוצאים למסע ללונדון. בסופו של דבר הסיקוול לטומי לא יצא, והשיר מצא את עצמו ב1971 באלבום של The Who שנקרא,  Who's Next, השיר שנבחר ע"י TIME אחד ממאה השירים הגדולים בכל הזמנים ובעוד רשימות כאלה שעושים מכיל את הביטוי החזק Teenage wasteland ,  ביטוי שמתכתב עם הפתגם של המחזאי הבריטי  ברנרד שו, הנעורים טובים מידי בכדי לבזבז אותם על צעירים:)  אבל אולי גם עם מה שאומרים על דור הY אתם יודעים כל הבלה בלה בלה הזה על זה שהם מרוכזים בעצמם וכו, פתאום לפני כמה ימים אני קולט שהשיר האדיר הזה מחכה לריילי, אחת מגיבורות הסדרה, עם אבא שלה, על יוקליילי בשדה התעופה של איסלנד

כן כן. בעולם שבו לצעירים אין ברירה אלא להיות אמיצים וחכמים כי אנחנו מילאנו אותו בזבל אלקטרוני שברובו מיותר השיר הזה מקבל משמעות חדשה.   ובהזמנות זו תודה ללנה וואשבסקי על אומץ והכחמה והיופי

 

 

הניתוח וסיפורים אחרים

"הניתוח" הוא סיפור שהתחלתי לכתוב בשנת 1997. אז, שכתבתי אותו, הנסיון לזרוק את הסיפור לעתיד, ריתק אותי, ורוב הדברים בו ובעיקר הניתוח עצמו, היו דמיוניים לחלוטין והושפעו בעיקר מ"ניורומנסר" של ווליאם גיסבון. מאז כבר היה את "אקזיסטנס" וכמובן את "המטריקס" והכל נראה כאילו כבר חי איתנו כמה שנים. לפני כמה חודשים פתחתי את הקובץ של הסיפור והתחלתי להתעסק אותו, שלחתי אותו לדרור פויר חברי, שהוא עורך 42 מעלות, ונעזרתי בראש הטוב שלו כדי לעגל פינות, לסדר את הזמנים בסיפור שהיו מבולבלים מאד (הם עדיין, אבל יש בהם מעט יותר הגיון) וגם כדי לסגור אותו. הסיפור מופיע באתר שלי, ואני חושב שהוא שווה קריאה. יש בו לא מעט סקס וסמים כי במקור הוא שייך לסדרת הסיפורים שמופיעה באתר הישן שלי, אבל אני חושב שיש כאן עוד כמה דברים.

הנה הסיפור:

הניתוח

 

-פעמיים פרנו עם קרח

-משהו לאכול ליד זה?

-לא תודה, הבאנו מהבית.

אחרי שהמלצרית הלכה חזרה לבאר, והחברים של נטאשה שרו על קוק בצהרים, כמו תמיד בחוף הזה, שאלתי את דריה.

-למה את אומרת לה כזה דבר?

-איזה דבר?

-שהבאנו מהבית לאכול.

-אבל זה נכון. אני הולכת לאכול.אותך.

זה היה בערך -4 בבוקר בבננה ביצ'. בתחילת יוני 94, קצת לפני שנפרדנו בפעם הראשונה. שנינו היינו דלוקים ולא היה איכפת לנו מכלום. קורט קוביין כבר היה מת איזה זמן, רבין עוד לא, ואנחנו באמת אכלנו אחד את השניה בלי הפסקה.  הזמן טס. שוב נהיה קיץ. קיץ 99 היה החם והלח ביותר שדריה יכלה לזכור, אומרים  שב- 91 היה חם לא פחות. אבל היא הייתה כל כך מסוממת שהיא לא יכלה לזכור את מזג האוויר. אם חושבים על זה אז אף אחד לא זוכר את מזג האוויר. בקיץ של 99 לדריה לא היה מזגן והשותפה שלה הייתה עושה כל כך הרבה רעש בזיוניים שהיא הייתה מביאה מ"הדואר" כי דריה לא הייתה מסוגלת לחשוב על כלום. מגבת רטובה. זה מה שעשו החברים שלה בכל מקום חם ולח על פני כדור הארץ העצבני, טוב זה היה מזמן. אני חושב שדריה זוכרת את המגבת ואת הדירה המעצבנת ההיא בעיקר בגלל המוסיקה. כולם אמרו שהרוק מת. אבל דריה קיבלה במתנה את כל הדיסקים של שי שנסע לברזיל והיא חרשה על BLEACH של נירוונה ועל כל שאר הדיסקים של SUB POP מתחילת העשור ההוא שבשבילה כלום לא היה מת. אנשים בדרך כלל שומעים את המוסיקה שבא להם לשמוע. אלא אם כן הם עובדים בעיתון או ברדיו ואז הם שומעים את מה שנחשב באותו זמן, וזה ממש לא כיף.

-כמה זמן אני אהיה מחוסר הכרה

  • מתחרט, מר תורן?
  • לא, לא, מה פתאום, אני פשוט שואל.
  • אתה תהיה מחוסר הכרה בסה"כ חצי שעה. אתה תשמע אותי סופר 3 2 1 0 ואתה תתעורר.

יכול להיות שב- 99 כבר היו  דיבורים ראשונים על הניתוח, אבל דריה לא ידעה אז על קיומו וספק אם    אם זה היה מזיז לה משהו אם היא היתה יודעת. הנט וכל הקטע הזה, לא עניינו אותה בקיץ ההוא. כן, עוד הייתה לה את הפרסיז'ן 71 אבל היא לא החליפה מיתרים איזה חמש שנים ולא נגעה בה, אלא לפעמים. פאנק.

נטלי סיפרה לה על הניתוח בסתיו של שנת 01?

  • -ידיד שלי מאמסטרדם, כריסטוף , עשה את זה, הוא מחובר לרשת כבר חודשיים… מחובר, מחובר – דרך הראש, זה סרט שאת לא מאמינה.

אני לא חושב שזה היה נכון, אז בכל אופן עוד לא. אם אני לא טועה, זה התחיל בפראג בתור אופנה, אנשים השתילו לעצמם קרטריג'ים ליופי. ומכיוון שזה כבר היה שם ונראה טוב, והגוף לא דחה את זה, התחילו לבדוק שוב ברצינות את האפשרות של החיבור. בערך בשנה הזאת התחיל הפיצול ברשת. אני זוכר את השלב שזה הפסיק לעבוד בתור תחליף לטלוויזיה וגם בערך את הזמן שהפסיקו לפרסם ברשת.

אהה… כן, אני זוכר מאמר אחד רציני שניסה לדמות את הנט למוח האנושי. הכותב היה פרופסור לפילוסופיה מאוניברסיטת אדינבורו- ריצ'רד קאר. דריה שמרה לי את הכתבה…

  • כן,למה לא, עם כל המחלות של החשיבה שלנו, עם הפחדים והמיתוסים, השקרים והפנטסיות, הרשת מתנהגת בדיוק אותו דבר, זה יהיה מגוחך להמשיך להתעקש על הפרדת האמת מהשקר. אי-אפשר, וגם אין צורך ( ריצארד קאר ).

ביוני 95 דריה נסעה לסן פרנסיסקו. הקיץ נראה כמו מסיבה אחת גדולה, קונדומים היו מחוץ לתחום, בכל מקום מישהו אחר הציע לה נישואין. היא כתבה לי מכתב:

"חבל שאתה לא פה, חזיר, אני מתגעגעת לשטויות שלך…כאן כולם יותר חולים ממך בראש… אבל הם לא מדליקים אותי כמוך. אני לא מבינה מה פתאום אני מגעגעת אליך, ואם לא הייתי שיכורה בטח לא הייתי כותבת, ואתה לא תאמין אבל אני מתחילה לעבוד- נחש במה? עיצוב תוכנה, מצאו להם מי, אין לי מושג מה אני צריכה לעשות. מישהו כאן חושב שצריך בחברה גם אנשים שלא מבינים במחשבים, ואני נבחרתי, כנראה בגלל העיניים היפות שלי."

באמת יפות. דריה יכלה להשיג כל מה שרצתה בעזרת המבט העצוב-תמים שלה…

  • וממתי אני אוכל להפעיל את זה?
  • אל תדאג זה יותר פשוט מלהפעיל פלאפון.
  • איך זה יהיה? מישהו יסביר לי, או שאני אקבל חוברת הפעלה?
  • משהו כזה, עכשיו תעצום את העיניים.

הרבה כאבי לב יכלו להימנע, אם הייתי הולך דרך רחוב אמזלג במקום דרך שלוש ב- 6.1.911

הלכתי לחבר שלי אלי שגר אז בנווה צדק, לעשן. מה היה לי לעשות בבוקר?

שם, בבוקר הבהיר של אמזלג ראיתי אותה בפעם הראשונה, היא עברה על פני, תקעה  בי מבט בוחן ואמרה, "יפה, יפה." היא בדקה אותי כמו שבודקים סחורה עתידית.

כמה שבועות מאוחר יותר הלכתי לשמוע אותה במטרו באלנבי, זאת הייתה ההופעה   הראשונה שלה. זה היה בשיא של מה שנקרא אז גראנג'. היא הייתה בלהקת בנות שניגנה פאנק- ושאלוהים ימות עוד פעם. הן שרו באנגלית כמובן, ואז בזמן ההוא בתל אביב זה ממש נחשב אנכרוניסטי, דריה, הייתה דבוקה למיקרופון, הפרסיז'ן תלויה לה נמוך, מאוד נמוך. איגי פופ היה יכול לאכול אותה באותו ערב אם היה רואה,היא הייתה גדולה.למחרת הייתה תמונה שלה במקומון. המבקר שנא אותם. זאת הייתה הפעם השנייה שראיתי אותה וזכרתי טוב טוב את המבט שלה מאמזלג. ניגשתי אליה אחרי ההופעה ושאלתי אם אני יכול להזמין אותה לדרינק.

– סליחה,אני מאוד ממהרת, אולי פעם אחרת, מי אתה?

– דן. אני מכיר את אחותך הגדולה.

– אהה הבהמה, נו אז?
– אני חושב שהייתם גדולים.

– היינו חרא,היה חרא, קהל חרא, יש לך סיגריה?
שוב הפסקתי לעשן. דריה הייתה באמצע תקופה היסטרית של קוק כשהתחלנו לצאת…. טוב לא ממש יצאנו… הרגע שעישנו סיגריה ביחד באלנבי, היה האחרון שלנו בחוץ להרבה זמן… זה היה בפברואר 91 ושנינו לא הכרנו אז את  המלה ניהיליזם. היא באה אלי בלילה ההוא ולא יצאה כמה שבועות. דריה טענה שהיא לא ישנה באותה תקופה. או אולי קצת, אני לא יודע.

– אתה נוחרכמו חזיר!

– את יודעת שאת חורקת שיניים כשאת ישנה…

– אני לא ישנה.

– אני נשבע לך שאתמול ישנת.

– אם עוד פעם תשקר אני עושה לך קשר בזין.

השומר של המטרו היה מקבל "מתנות" מכל מיני אנשים שרצו להיכנס…. ודריה הייתה מיודדת איתו חזק, קראו לו ארז אני חושב, או אורי, או אורן, יוצא סיירת תמים שהתאהב בכוח שהמקצוע היוקרתי שלו העניק לו. דריה אמרה לי:

  • אני דוחפת לו אצבע לתחת ומוצצת לו הוא גומר תוך שתי שניות ואני מקבלת את כל מה שהשאירו לו בכניסה באותו ערב בתור מעשר, רוצה קצת?

לפעמים רציתי קצת. דריה ואני חיינו בלילה בתקופה הראשונה של היחסים שלנו. היה חורף. האלבום המעניין של הזמן ההוא מבחינתנו היהTROMPE  LE MONDE   , האחרון של הפיקסיז. היינו קמים בחמש אחרי הצהרים והולכים לישון בשמונה תשע בבוקר. בארבע בערך היינו יורדים למטה, הולכים לענת ומביאים ממנה מרק רגל או קובה או ג'חנון או הכל ביחד וטורפים את זה חי במיטה… אחר כך היינו טורפים אחד השני, אחר כך היינו מסניפים עוד קצת, מעשנים את כל הסיגריות שהיו לנו, משחקים איזה משחק אידיוטי, כמו לתקוע פרח בתחת וללכת הליכות מצחיקות בחדר,  ונופלים לישון עד חמש שש למחרת. הסקס הטוב באמת התחיל כמובן אחרי הפרידה, כלומר אחרי הפרידה הראשונה בסוף הקיץ של 94. מאז מעולם לא נפרדנו, אבל גם לעולם כבר לא היינו ביחד. דריה הייתה אלופה בלצחוק על עצמה.

– אני אוכלת בתחת, מזדיינת בתחת, מכיר?

– למה?
– כי אני אוהבת את זה…אתה רוצה לראות? אתה רוצה לראות גבר אחר תוקע אותי?

– כן,למה לא, יש לך מישהו בראש, או כל אחד?

– חשבתי על אורי ההומו מהמועדון…

– השומר? הוא הומו, לא?

– למה, בא לך עליו?

– כן, הוא שרירי וענוג.

דריה ואני ידענו  שאנחנו יכולים ללכת רחוק. היינו מאוהבים וחדי הבחנה.

  • אתה בטוח שאני אזכור מי אני?
  • כן, אני בטוח, עברת על הניירות ואתה יודע את העובדות. 100% הצלחה. אני מחבר אליך את האלקטרודות האלו. זה קצת קר, אז אני מציע שתיקח נשימה עמוקה.

היא ישנה על צידה. יכולתי לראות את הבטן שלה זזה. הייתי בטוח שהיא ישנה. ולא מתה. היא הייתה ערומה. מכוסה רק קצת. ליטפתי את הרגליים שלה. היא לא זזה. עליתי קצת למעלה, היא קיפלה רגל אחת, יכולתי לראות שהיא רטובה. שער הערווה שלה היה בהיר. או אולי צבוע. ליטפתי את הפתח שלה, הוא היה רטוב. שחקתי עם הפתח. היא  לא כיווצה אף שריר כשהכנסתי את האצבעות שלי לתוכה.

אחת שתים שלוש. היא הכירה את המשחקPlay Dead  זה גירה אותה למוות, היא הייתה צריכה להשתין. לחצתי לה בעדינות על הבטן, היא זזה בחוסר מנוחה.

– סוטה ,

היא אמרה בחיוך וחזרה לתפקיד המתה…. לחצתי חזק יותר. היא הייתה מתה לאבד שליטה לידי. הבנתי אותה, זה באמת כיף לתת למישהו להוביל אותך. הפסקתי. הבאתי לעצמי קולה.

– רוצה?

– כן…

השקיתי  אותה.

– סוטה.

– למה את קוראת לי סוטה?

– למה אתה נותן לשתות במקום לגמור?

– כי אני יודע מה טוב בשבילך.

שתינו את כל הבקבוק.

סיבוב שני….

– 22 21 20 19 18… תנשום עמוק. הכל בסדר. אתה מרגיש את זה?

– תן לי לקום.

– למה?
– אני צריכה להשתין.

– עוד לא.

שיגעתי אותה, הושבתי אותה עלי , ולחצתי לה על השלפוחית , ביד השניה נתתי לה מכות קטנות בטוסיק כמו לילדה קטנה.

– אני אשתין עליך עוד שניה, תן לי לקום.

– את לא רוצה לגמור קודם?
– אני….עוד שניה…..

לא היה גבול למשחקים שהיינו משחקים. זה היה קצת אחרי סילבסטר, תחילת שנת 05, היה מיתון, לא הייתה לי עבודה, ובמקום להתעצבן מזה הייתי עם דריה. היא ישבה על כיסא וחיכתה לי. אני לא מיהרתי לבוא. אחר כך באתי, היא הייתה עדיין על הכיסא.היא קמה. הלכה לארון שלה.

– בוא, יש לי בשבילך משהו ללבוש.

לבשתי את הבגד ים הירוק שלה, שני חלקים.

– תעמדי על ארבע, היא אמרה לי אחרי שנלחצתי לתוך הביקיני הירקרק שלה.

– איזו ילדה חמודה.

התעצבנתי והיא הרגישה, היא נתנה לי מכה בביצים. קפצתי.

– ששש… היא ליטפה אותי.

המשחק הזה נמשך איזה זמן, מכה ליטוף מכה ליטוף.היא המשיכה לדבר אלי כמו אל כוסית, לא אהבתי את זה, זה לפחות מה שאמרתי לעצמי אבל, עמד לי טיל. אני חושב שהיינו אז בצריף שטיטי השאיר לדריה לכמה ימים ואני הצטרפתי אליה כדי שלא תהיה לבד בחושך. זה היה קצת  אחרי המלחמה הגדולה שנמשכה רק כשבועיים של פצצות חכמות, לא נשאר הרבה מאזור השפלה. תל אביב נהייתה נחמדה ככה. בלי עזריאלי בלי הסנטר בלי הרבה כבישים. רוב החברים שלנו לא היו כבר בארץ מזמן. מי שהיה לו קצת כסף או שכל עזב קודם. טיטי אוסמן היה שליח. בזמנו הפנוי טיטי היה מכין טרקים לחברת מוסיקה גרמנית שהייתה משלמת לו מקדמה מגוחכת ומוציאה אותם באוספים שונים. דריה הכירה את טיטי עוד מלפני המלחמה, אבל אחרי המלחמה, הם היו נפגשים בבאר של עלי, שהיה ממוקם בקומפלקס העקום והמאולתר שקם על החורבות של הבימה, הבאר היה במרתף, לא היה בו הרבה אור, וגם לא יותר מדי לקוחות. דריה סיפרה לטיטי על הניתוח. טיטי כמובן טען שהכיר מישהו שעשה את הניתוח ומת.

  • 14 13 12 11 10 9…

– דריה, זה לא בשבילך החרא הזה.

– אז מה כן בשבילי, להירקב בתל אביב?
– אז תסעי מי מפריע לך?

– אין לי דרכון…

– זה לא בעיה לארגן…

זאת היתה בעיה ועוד איך בעיה, גם לי לא היה דרכון. הדרכון שלי פג בנובמבר 04 בדצמבר הייתה המלחמה, ואחר כך כבר לא היה משרד פנים לדבר איתו. ודריה לא חידשה עוד מהאלף הקודם.

מה שבטוח, דריה הלכה על הניתוח, אני כבר ידעתי שאין מה לנסות לשכנע אותה אחרת. טיטי עוד ניסה.

– את יודעת מה, אני אברר לך, לטיטי יש קשרים.

זה נכון. היו לו.

בתחילת התקופה השניה שלנו לדריה היה חבר. צלצלתי אליה יומיים אחרי שרבין נרצח,לא דיברנו לפני כן כמה שבועות וניצלתי את המצב הדרמטי לשמוע את הקול שלה.

החבר הרים את הטלפון. השעה הייתה חמש אחה"צ.

  • היא ישנה.
  • אהה… אתה יכול למסור לה שדן התקשר?
  • -מי?
  • -דן.
  • אהה, כן בטח, אני אגיד לה. קרה משהו?
  • לא ,כלומר אתה יודע, ראש הממשלה נרצח?
  • מי? מתי ?
  • לפני יומיים. רבין. ירו בו.
  • נו כן, אמריקה… סרטים.

היא לא החזירה טלפון. השנים עברו. לפעמים קרו לנו דברים ביחד, ולפעמים לא. אני לא הצלחתי להתייחס לשום סיפור שלי ברצינות כי דריה תמיד הייתה שם, גם כשלא ראיתי אותה כמעט בכלל. אני זוכר אותה בהופעה שלי בלוגוס בפסח 98. היא באה, יחד עם חנה, חברה שלה. היא נראתה טוב, כרגיל, אבל המבט שלה היה עמום, תיארתי לעצמי שהיא על קוק פרסי, אבל לא אמרתי לה כלום.

חנה תפסה אותי ליד השירותים ואמרה שאני צריך לעזור לה.

  • דריה צריכה שתשמור עליה.
  • טוב…
  • אל תגיד לי טוב, תשמור עליה.
  • אני אשתדל.

אף פעם לא הצלחתי לשמור עליה, וגם שנים אחר כך, כששמעתי מחנה שהיא נגנבה והיא הולכת על הניתוח לא היה לי מה להגיד. אי אפשר היה לעצור אותה, אני בכל אופן לא יכולתי.

טיטי בא לבקר אותי, הוא רצה שאני אשמע כמה טרקים שהוא עשה. לא היה לי כוח למוסיקה מונוטונית, אבל רציתי לראות אותו. טיטי היה מקסים, והוא תמיד ידע מה הולך.

טיטי בא על האופנוע, עשה המון רעש למטה בחניה, הרגיז את כל השכנים ונכנס מזיע ועצבני. נתתי לו מים קרים הכנתי לו ג'וינט ושאלתי אותו ישר,

  • הניתוח?
  • איזה ניתוח.
  • הניתוח המחורבן שמחבר אותך לרשת…לנט.
  • זה חרא שאתה לא מתאר לעצמך, אני מכיר מישהו שמאז הניתוח הוא צמח, והוא מתעורר מזה רק כדי לצעוק " לא!!!!!! די!!!!!!!! בבקשה לא!!!!!"

טיטי הדגים את הצעקות המטורפות ואז הזיל ריר על הרצפה ואחר כך צחק, מה שהעמיד את כל הדיבור שלו בספק ולכן הוסיף –

  • ברצינות…
  • 8 7 6 5 הוא ישן? 4…

הדיבור של טיטי הצטרף לעוד כמה דיבורים ששמעתי בנושא, ואני חייב להגיד שזה לא שיפר את הרגשתי הכללית לגבי השטות הזאת שנכנסה לדריה לראש. אבל אני ידעתי כבר אז כשהגשם הראשון של חורף 05 עוד לא ירד, שדריה רצינית לגמרי לגבי הניתוח, בדיוק כמו לגבי כל נושא אחר.

לדריה היה אז זוג חברים, יעל ואמיתי, שהיו צעירים ממנה בכמה שנים. לא הרבה שנים אבל כשהם עברו לסקוואט החדש שלהם במה שהיה פעם שד' בן ציון, והיא באה לבקר אותם היא הוכתה בתחושה שזאת למעשה המשפחה שלה. אולי בעצם הם כמו ההורים שלה.

אחרי כל כך הרבה שנים ביחד וזה שהם שרדו ביחד גם אחרי המלחמה הגדולה וגם זה שהם ידעו לצחוק על עצמם.היא הייתה קרועה על יעל מאז ומעולם ואמיתי היה אומנם שתקן אבל היציבות שהוא הביא והיכולת שלו לתקן הפכו אותם לחלק מהשפיות שלה.

ואם כבר מדברים על השפיות שלה, אז ככל שהרעיון שהיא תחבר פלאג למוח שלה שהמידע יזרום אליו ישיר התחזק אצלה, היא הרגישה יותר נורמלית.

  • את לא נורמלית, יעל חזרה ואמרה, תאכלי ענבים, הם טובים.
  • אבל למה, למה בעצם לא.
  • כי אין הוכחות שזה עובד, כי זה מסוכן, וכי מה את צריכה את החרא הזה בתוך המוח שלך?
  • אני דווקא שמעתי על מישהו בעבודה שעשה את זה, והוא נראה לי בסדר.
  • תודה רבה לך, אמיתי, אתה לא רואה שהיא רזה מדי? ושאני מנסה פה להוריד אותה מהשטות הזאת?
  • סליחה שהתערבתי.

דריה רצתה לחבק אותו, כשהוא מצמץ ככה בחוסר ביטחון מדומה. אם אמיתי אמר שזה בסדר, אז זה בסדר. אין, אין כמוהו. כשרק הכרתי אותה היא כל הזמן דיברה על מקומות שונים שבהם היא מתכוונת לחיות, או שכבר חייתה בהם. הייתה לה פנטסיה על איביזה, ועל מונקו ועל בריסל, או וינה או צ'כיה…. ואחרי שהחומה בברלין נפלה היא כל הזמן דיברה על ברלין. (מתי זה בדיוק היה?) היה קשה לי בכלל להגיד שאנחנו ביחד מרוב שינויי התוכניות שהיא הייתה מציגה לי, ותמיד בגוף ראשון יחיד.

  • איך אני מתה להתעורר בפאריז, לצאת לרחוב לקנות איזה לחם ולטחון אותו בהליכה.

או משהו בדומה לזה. לא היה לי סיכוי מול הדמיון שלה, ובאופן טבעי למדתי לחיות עם העובדה שאנחנו לא בדיוק ביחד, היא אוהבת אותי אבל לא מתכננת להישאר איתי. מרגישים דברים כאלה, מהר מאוד. אני יודע שדריה ראתה את זה אחרת.

  • אתה יודע, היינו יכולים להתחתן אז ולעשות ילדים…ולהיות מאושרים .
  • אבל את רצית לנסוע כל הזמן ובסוף באמת נסעת לסן פרנסיסקו, בתחילת 95.

–     נו, אז למה לא באת איתי, דביל?
ככה זה היה עובד… לא היה לי סיכוי מול הדיבור הזה… דריה למעשה אמרה לי משהו שהיה נכון, היא בעצם הייתה שמחה אם הייתי מחליט בשביל שנינו, זה לא שהיא הייתה פסיבית, בכלל לא, אבל בעניין של הזוגיות, היא העדיפה לראות את הביטחון מהצד שמנגד, ויכול מאוד להיות שאני לא נתתי לה אף פעם את התחושה שהיא יכולה לסמוך עלי. לך תדע.

  • מר תורן? דן? הלו?! ישן כמו דוב בחורף אפשר להתחיל. איזמל בבקשה.

לפני אוקטובר שנת 02 , כשבתל אביב נעשה יותר נעים, ממש לפני הבחירות לעירייה כשכל הכבישים בתיקונים, דריה באה לבקר אותי.

  • השמנת.
  • אני? מה פתאום, את אמנם נראית סוף העולם אבל זה לא אומר שאת צריכה לרדת עלי.
  • אני נראית חרא, ולבשתי לבן כדי שלא תשים לב. תראה את הבטן שלי,אני עושה מאה כפיפות כל יום, תיגע.

וזהו. הפעם הבאה שעברה לי מחשבה לא אדומה בראש הייתה כמה שעות מאוחר יותר כשהזמנו  מהסינית האדומה. השליח הרוסי לא נזהר והחתול הזבלילי שלי, שתיים, ניצל את ההזדמנות וברח, והתחיל כל הסרט הזה של –

  • שתיים!!!!! פסססס, שתיים בוא!!! שתים, איפה אתה?!

ובמהלך הקטע הקורע לב הזה עד ששתיים חזר דריה הספיקה לאסוף את עצמה, ולצאת ולזרוק לי

  • היה כיף, תתקשר, שמן.

סיבוב שלישי

  • תישען אחורה, מר תורן, אני אספור עד שלושים, עד אז אתה תישן.
  • זה יכאב?
  • טיפה כאב ראש כשתקום, אבל למחרת אתה תהיה כמו חדש, מוכן?
  • כן
  • 30 29 28 27 26 25 …

כן, עשיתי אותו בחנוכה 06. בערך שנה וחצי אחריה. באותה תקופה לא היינו מתראים על בסיס קבוע, לשנינו לא היה טלפון וסמכנו בעיקר על המזל ועל זה ששנינו לא היינו ישנים מי יודע מה טוב בלילות, והמשולש שבו אפשר היה להיפגש בלילה בתל אביב אף פעם לא היה כזה שאי אפשר לעבור אותו בהליכה. בפעם הראשונה שראיתי אותה אחרי הניתוח שלי זה היה ב"חור", מה שהיה הסנטר לפני המלחמה. הלכתי לשם לערב לד זפלין, מישהו השיג עותק של The Song Remains The Same והקרינו אותו על מסך גדול אז הלכתי. היא עמדה ליד הבאר בחצאית שחורה וגופיה אפילו שבחוץ היה חורף מטורף. ניגשתי אליה והפניתי את האוזן השמאלית שלי אליה להראות לה את שלי. היא רק חייכה

  • טוב לך?
  • מתגעגע.
  • למה?
  • לקיץ של 94.
  • יותר ספציפי?
  • בננה ביץ' לילה. אקסטה.
  • זה בסדר. אנחנו שם. תרגיש את הרוח.